Zuchal Rosyidin

Zuchal Rosyidin – Designer

Let's paint your YA tale! Specializing in fantasy, coming-of-age, and romance illustrations to bring your story to life.

Overview

Great stories deserve great illustrations that grab attention. I make sure the art I create fits the story like a glove.


My approach is all about understanding your story's vibe and audience. Whether it's fiction or nonfiction, I adapt my style to match, ensuring the visuals enhance the reader's experience.


Let's team up and give your fantastic story the visual punch it deserves!

Services
Fiction
Chick Lit Coming of Age Contemporary Romance Epic Fantasy New Adult Picture Books
Non-Fiction
Inspirational Nature
Languages
English

Work experience

Self-employed

Feb, 2019 — Present

I make various illustration from commissioned works, books, visual assets, and many more

Arunika Studio

Feb, 2019 — Dec, 2021 (almost 3 years)

I oversaw and completed numerous projects at Arunika, including character design and branding works, large-scale initiatives like Fabi Fuchs from Amazon Germany.

Orkha Studio

Mar, 2017 — Jan, 2019 (almost 2 years)

During my time at Orkha Studio, I created a lot of book covers and artwork working directly with editors from different publishers. Additionally, I perform graphic design and branding.

Digital Global Maxinema

Mar, 2011 — Jul, 2015 (over 4 years)

As a 2D artist, I contributed to the creation of animation materials such as backgrounds, characters, and other visual requirements. I also contribute to the team that creates the Indonesian animated series KukuRockYou.

Portfolio

Made with Reedsy
The Art of Taking Second Chances

Chitnis, Varsha

Cover Design
TeenLit: Nagra dan Aru

Inggrid Sonya & Jenny Thalia

“Gue jadi saksi pertama Aru nembak Nagra. Temen gue itu emang cewek nggak tahu malu. Udah ditolak Nagra, masih maju terus.” Fera, teman pertama Aru di SMA Grafika. “Ngeliat Nagra kayak alergi ... read more
Cover Design
Bliss Bakery #4

Kathryn Littlewood

Lagi-lagi Asosiasi Internasional Penggilas Adonan berulah! Dengan bantuan Bibi Lily, mereka mencuri Larutan Venus milik Keluarga Bliss! Kali ini atas arahan si jahat Count Caruso, dengan tujua... read more
Cover Design
Maddie berpikir ia akan bersahabat dengan Logan untuk selamanya. Ternyata ia salah. Dirinya yang merupakan anak perempuan dari seorang Agen Rahasia dan Logan yang merupakan anak laki-laki Pres... read more
Cover Design
Lis tidak pernah menyangka harus berpisah dengan Darren karena laki-laki itu mesti melanjutkan studinya di luar negeri. Perpisahan itu membawa trauma pada Lis. Dia merasa hidupnya terombangamb... read more
Cover Design
Una pikir masa-masa awal SMA tuh bakal menyenangkan karena (1) dia punya teman sekelas yang seru, (2) dia bisa ikut ekstrakurikuler yang dia sukai, dan yang penting (3) dia didekati Bara?cowok... read more
Cover Design
TeenLit: Victory

Luna Torashyngu

Benarkah tinggal serumah dengan saudara tiri sangat nggak menyenangkan? Kalo pertanyaan itu diajukan pada Raka, dia pasti setuju. Paling nggak, itulah yang ia alami ketika harus tinggal dengan... read more
Cover Design
Alya benci banget sama yang namanya sambal. Lidahnya nggak bisa menerima sensasi pedas panas yang dibawa sambal, perutnya apalagi. Meskipun ketidaksukaannya ini selalu membuatnya jadi bahan be... read more
Cover Design
MetroPop: Resign!

Almira Bastari

Kompetisi sengit terjadi di sebuah kantor konsultan di Jakarta. Empat anggota The Cungpret, alias kacung kampret, tak ada yang mengincar penghargaan pegawai terbaik, jabatan tertinggi, atau bo... read more
Cover Design
Touche#2: Alchemist

Windhy Puspitadewi

"Hiro Morrison, anak genius keturunan Jepang-Amerika, tak sengaja berkenalan dengan Detektif Samuel Hudson dari Kepolisian New York dan putrinya, Karen, saat terjadi suatu kasus pembunuhan. Hi... read more
Cover Design
Andara lahir di tengah keluarga yang konservatif. Kedua orangtuanya memaksanya untuk masuk fakultas yang dipandang mereka memiliki orientasi masa depan yang jelas. Sialnya lagi, ia bertetangga... read more
Cover Design
Agnieszka mencintai lembah tempatnya tinggal, desanya yang tenang, hutan dan sungai yang berkilau. Tapi Rimba berdiri rimbun di perbatasan, dipenuhi kekuatan jahat yang membayangi hidup pendud... read more
Cover Design
Vio menyandang gelar siswi paling bermasalah sepanjang sejarah SMA Mayapada. Dia sering bolos dan sudah menunggak gorengan selama dua semester! Itu yang membuat dia nggak punya teman sama seka... read more
Cover Design
Seseorang mengirimkan tiket-tiket Shinkansen kepada Higashino Akari tanpa keterangan alamat pengirim. Akari hanya menerima berlembar-lembar tiket yang dipesan atas nama dirinya, juga surat-sur... read more
Cover Design
MetroPop: 3 (Tiga)

Alicia Lidwina

ÓSelama seseorang masih memiliki sesuatu untuk diperjuangkan, dia tidak akan bunuh diri. Kecuali jika memang bunuh diri adalah satu-satunya cara mempertahankan apa yang dia perjuangkan.Ó Kalim... read more
Cover Design
Apa ide untuk mengisi liburan? Travelling ke luar negeri. Tetooot… salah! Travelling keliling Indonesia? Tetooot! Masih salah. Jadi ART alias asisten rumah tangga! Teng-tong-teng… benar! Itula... read more
Cover Design
“Itu videografernya dikasih makan nggak sih?” “Kak, kok makannya banyak tapi tetep kurus?” “Kak, ada cerita menarik nggak selama syuting?” Apa yang kamu rasain saat menonton videoku di YouTube? Selain kepingin ikut makan bareng karena mayoritas isinya video ma... read more
Rashi merasa seakan diempaskan dari langit ke bumi. Deadly Score, judul Webtoon karyanya, akan diputus kontrak tayang hanya karena terdapat adegan berdarah-darah dan dianggap sadis. Editor naskahnya menyarankannya untuk tidak lagi menulis komik horor thriller ... read more
Tujuh tahun lalu, kematian Reza membuat Galih lari ke Jakarta. Namun, penyesalan tidak mudah dienyahkan begitu saja. Ketika kesempatan untuk kembali ke Bali datang lewat promosi karier, Galih mantap untuk pindah. Ia harus mencari Roy dan menyelesaikan segala h... read more

Zuchal has 3 reviews

Professionalism

Quality

Value

Responsiveness

Miah N.

Miah N.

Nov, 2023

Zuchal has been the best and easiest person to work with in creating a cover for my New Adult Romance. When I was told to look for an artist on Reedsy I was a bit skeptical, but then I met Zuchal and I knew he was the person to help me bring this to life. I came into this with a lot ideas and things I wanted to see and he's made every single one happen in a way that makes my novel and the chara...
Read more
Zuchal R.
Hi Miah! I'm genuinely touched by your thoughtful words! 🌟 It was an absolute pleasure collaborating with you on your book, and I'm thrilled to know that the process and the end result resonated so...
Read more
Arnav J.

Arnav J.

Oct, 2023

Zuchal is an extremely talented artist! He was very communicative and worked hard to understand what I wanted from the cover. I would recommend him wholeheartedly to any author searching for a cover artist.
Zuchal R.
Thank you for your kind words, Arnav! What an amazing experience it's been to work with you on this project. Your vision truly inspire me, and I love your characters, your story, even though I only...
Read more
Varsha C.

Varsha C.

Aug, 2023

One look at his portfolio, and you can see that Zuchal is a very talented artist. He tried to gain a thorough understanding of my novel and my vision while creating a cover that was absolutely more beautiful than I could have ever imagined. He also shared files on Canva which were immensely useful to create social media posts. He is a terribly gifted artist, and very professional. I hope to be ...
Read more
Zuchal R.
Hello Varsha, I want to express my heartfelt appreciation for our collaboration; it has truly been a wonderful experience. Having you as my first client here fills me with happiness, and I'm genuin...
Read more

Professionals similar to Zuchal

Get a range of offers by requesting quotes from multiple professionals.

Samrae Duke

Samrae D.

Illustrator specializing in Children’s and Fantasy publication with a classical and whimsical style.

New Bern, NC, USA

100% reply rate

View profile
Kiandokht Khalili

Kiandokht K.

Children's Book Illustrator with a colourful and whimsical style.

Vancouver, BC, Canada

100% reply rate

View profile
McKenzie Young

McKenzie Y.

Freelance illustrator with over six years of experience, a whimsical style and love of children's stories!

Portland, OR, USA

100% reply rate

View profile